Pengikut Setia

Dawooz : Coretan Mirian..

Hey...next update in new month..April..Tak ada papa nak share sebenarnya..Aku baru sahaja balik ke Miri...Hari Ahad,4 April terpaksa la balik ke Mukah.Dan maybe sehingga selesai Final Exam baru aku akan balik ke Miri lagi,tak nak bazir duit lar...

Now,aku nak bawak printer Canon MP198 ke Poli,susah jugak kalau tak ada printer nak siapkan assignment.Bukannya apa,kalau nak print kat poli tu cari je kawan,tapi kalau nak buat assignment last minute,takkan nak ketuk bilik kawan tengah malam buta(nak ganggu ke orang nyenyak tido..??)..Tulah pasal aku nak bawa printer tu..Cuma aku sedang fikirkan macam mana aku nak bawa ni printer tu dalam bus,sudahla terpaksa melalui Jalan Bergelora untuk masuk ke Mukah.Kalau nak naik flight lagi la bahaya aku pun printer,so nak tak nak terpaksa la menaiki bus Suria.So terpaksa la terima hakikat..

So,pagi ni aku bukak la Harian Metro online,tiba aku ternampak satu berita yang aku rasa tak terduga,yang berbunyi ',Jenazah Din Beramboi sebelum solat Jumaat' seperti aku tidak sangka kerana penyakit nyamuk denggi seorang lagi insan seni meninggalkan kita jauh pergi selama-lamanya.Aku tak sangka la seorang yang sihat dan suka buat lawak tiba-tiba sakit dan terus membawa diri.itulah janji Allah,bila ajal kita sampai,satu saat pun tidak akan tercepat atau terlambat ditarik Malaikat..Wallahu'alam.Al-Fatihah buat Din beramboi dan juga kawan karib aku,Azrul bin Haji Jamhari dan juga semua yang telah pergi.Semoga mereka ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman.

Satu lagi ,berita yang sedih aku dengar apabila hukuman sebat Kartika Seri Dewi Shukarnor, 33,yang sepatutnya disebat kerana ditangkap meminum minuman keras,minuman yang amat ditegah dalam Islam,hukuman sebat sepatutnya dilakukan ke atas para pemabuk beragama Islam tetapi ditukarganti ke hukuman yang ringan iaitu kerja amal sahaja.Dunia sekarang seperti menghendakkan apa yang ditegah syariat Islam.Kalau hukum syarak cakap sebat,sebat aje la..Dah brani buat,berani la tanggung yea??Penghakiman di Malaysia tidak berpegang teguh kepada perlembagaan Islam yang sebenar.

Susah nak cakap dunia zaman sekarang ini,semakin menuju ke kekiamatan.Sayang sekali,ramai yang sibuk dengan diri masin-masing..Pedulikan sahaja.Miri?Apa ada dengan Miri sekarang?Aku baru balik dari Miri,tiada apa banyak perubahan yang berlaku cuma Aku lebih selesa berada di Miri berbanding di Mukah,seriously,Mukah not my choice for futher study,bukan sombong or what..Aku nak sangat amik course Mekatronik kat Poli Kota Kinabalu sebenarnya tapi tersangkut kat Mekanikal Awam,aku amik aje la walaupun tough untuk aku hadapi.Agaknya lepas diploma ni,kalau ada rezeki aku akan grab peluang untuk dapat mekatronik,then maybe aku sambung jadi lecturer aje kalau tak pun,aku terjun bidang lain,bidang keusahawaan kejuruteraan.Ntah la,aku hanya berserah kepadaNya..Macam senior aku kata,'Ko suka tak suka,ko kena suka walaupun sukar'.

Oklah,..lain kali aku akan update lagi..Sekarang ni kena selesaikan report bengkel...Next week terpaksa hanta..

Dawooz: Bavk tho phoolyee...

hey...
dawooz now already kat poli mukah,baruk jak sampey jam 4.33 pm..aiya..sungguh memenatkan perjalanan ke Mukah dengan jalan ladang yang sungguh jahanam..Sungguh membosankan perjalanan yang hampeh..18 Januari 2010 register kamsis..

Dawooz: Hatiku terguris...

Hati ku terguris lagi
Kerana Agamaku dipermainkan
Kerna maruah agama Islam ku tergadai
Kerana Makhamah Tinggi punya keputusan
Kerana Masjistretnya Tan BENG NGONG
&i^a keparat hang tuii ...
Sumpah Neraka la tempat kau tua kerepot...
Aku nak kau tarik balik keputusan Yang Adil kononnya
Yang Bijaksana lagi bengang....
ISLAM itu bukanTERRORIST bukan PENGGANAS
bukan RACIST bukan PENGKHIANAT
cuma sudah lama Umat ISLAM
berlembut,ditindas dan tertindas
Kerana Umat ISLAM akhir zaman akan terasa terasing
Begitu juga awalnya ISLAM penyebarannya juga terasing..
Mana ada pengkorbanan tanpa kesakitan,keperitan..
INGAT..Buanglah UMNO,PAS,PKR,
ISLAM ITU MENYELURUH..
Buang POLITIK ...
POLITIK lar dengan cara ISLAM
ISLAM itu segalanya...
Lupakan Satu MALAYSIA
Juara Rakyat..ntah pape...
ISLAM itu SATU
SATU ISLAM itu Zahir dan mutlak..
Mana perginya pemimpin tertinggi ISLAM?
Takkan tutup mulut??Mana kroni-kroni bisnes ??
Takkan tak nak jihad fisabillillah?
Subhanallah....
Wahai kerabat ISLAM ku,mari menuju fisabbillillah...jangan takut wahai sedarah sedaging ku...Islam itu sentiasa benar...landasanNya tetap kukuh dan agung ...
Jika sakit seorang maka kita semua akan sakit...Ingat jugalah wahai nun penduduk Palestin nun di sana..

P/S: Maaf atas post ini..Aku bukan nak timbulkan isu racist ataupun keagamaan ini.Blog adalah tempat untuk demokrasi..Agama Islam itu bukan pengganas...Jadi tidak boleh dipersalahkan atas pengeboman ke atas Gereja-gereja di Semenanjung Malaysia.Ini adalah kerja pihak yang ingin memecah-belahkan keamanan Islam.Kepada PM MALAYSIA,lupakan sahaja 1Malaysia itu,Satu ISLAM perlu dipertingkatkan kepada umat ISLAM

Total Pageviews

Powered By Blogger