Pengikut Setia

Dawooz:Suasana Di PMU..Aku sekecil batu aje disini.

Kawan..kali ini kita berjumpa lagi..agak lama sudah aku tidak menghantar perkhabaran terbaru dan berita terkini..Sekarang aku baru dapat online la..Kenapa?Sebab broadband celcom sungguh biadap di sini.Line celcom amatlah lembab kat area Mukah ini.Aku tidak pastilah sama ada Mukah ini kawasan pendalaman atau pengguna broadband yang boleh dikira dengan jari sahaja.Aku tidak pasti akan kenyataan ini tapi aku boleh buat kesimpulan bahawa line celcom adalah lembab sama sekali

Mungkin juga teknologi kat area di Mukah ini belum lagi mencapai tahap seperti bandar-bandar di Miri,Bintulu dan Kuching.Maafkan aku kalau orang Mukah di sini terasa.Tetapi aku harap negeri Mukah yang tempat lahir Ketua Menteri Sarawak ini sepatutnya lebih maju daripada bandar-bandar yang aku pernah pergi.

Masalah air?Alah sudah menjadi adat jika Politeknik Mukah Sarawak tidak ada air.Kalau penduduk kamsis aras 5 dan aras 4 perlulah pergi ke aras lebih bawah untuk mandi kerana tekanan air tidak akan sampai ke aras 5.Aku bukan nak salahkan pihak politeknik kerana Lembaga Air LAKU di sini juga bermasalah.Kalau sudah tahu penduduk di sini semakin bertambah,tambahkan la jumlah isipadu air yang berada dalam takungan dan simpanan mereka.

Apapun,kepada sesiapa bakal SPM 2009 yang nak datang ke Politeknik Mukah..Satu aje pesanan,air bukannya masalah besar kat sini.Kalau pandai hidup,semua boleh jadi.Yang menjadi masalah di sini,bagaimana korang membawa haluan di sini.Sama ada baik atau jahat.Tepuk dada,tanya iman

K.Aku rindu giler kat si dia nun jauh di sana.Loving is others is the keys of relationship.

1 Response to "Dawooz:Suasana Di PMU..Aku sekecil batu aje disini."

  1. LAKU
    lembaga air kawasan utara

    nya meliputi miri, bintulu, limbang jak


    muka bukan under laku


    :)

Total Pageviews

Powered By Blogger