Pengikut Setia

Selamat Hari Raya Aidilfitri

Salam blogger sekalian..

Hari ini adalah pengumuman mohor-mohor diraja untuk mengumumkan tanggal tarikh hari raya.Jadi aku pun tunggu tengok berita dan terus menunggu...

Esok 30 August kita akan merdeka bagi umat Islam..Dan merdeka juga syaitan-syaitan untuk menggoda manusia.Hati-hati yea kawan-kawan.Kita merayakan raya merdeka..Kerana tahun ini raya dan merdeka tidak jauh bedanya.Semoga kita dan negara Malaysia dicucuri rahmatNya.

Malam ini aku tolong ayah untuk membakar lemang untuk dihidangkan kat tetamu pada esok harinya..Kami buat sedikit juadah untuk dihidangkan bersama.Agaknya,esok tentu meriah macam pesta orang mengunjungi pusara orang tersayang kebiasaannya dilakukan pada hari raya pertama.Bacaan yassin diperdengarkan sebagai sedekah tulus ingatan dan berdoa .





Semoga raya tahun ini lebih meriah lagi..Aku punya checklist semua barang nak dibeli sudah tercapai dek akalmu :) ..tahun ni aku raya sederhana je..Takda la beli barang macam nak beli satu gudang jak..Atleast cukup la ada baju melayu,kasut baru,selipar baru,baju dua tiga helai baru ..


Buat yang tersayang nun jauh di perantauan,aku tau dia pasti jauh dan rindukan famili.Tapi takpa ya sayang,kuatkan semangat..raya di tempat orang best juak atleast boleh merasakan :) .

K..Nanti la update lagi kalau aku rajin dan ada kelapangan masa

1 Response to "Selamat Hari Raya Aidilfitri"

  1. selamat hari raya pok!

Total Pageviews