Pengikut Setia

Dawooz:Suasana Raya...

Orait..Terlebih dahulu,aku dawooz ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.Dan di kesempatan ini aku ingin memohon maaf zahir dan batin buat semua kawan-kawan blogger dan juga kawan-kawan yang telah mengenali aku sekian lama mahupun baru yang mengenali aku dawooz ini.

Wah hujan lebat pagi tok on 28 september,aku ada 4 hari ajak di Miri lagik...sob..sob..sob..takda la nak nangis,cuma bila balik ke PMU aku rasakan amat boring,Y?Jauh daripada Famili,yang tersayang,dan jauh dari kemajuan pembangunan meleset..Arghhh persetankan isu itu,Janji aku luangkan masa dengan orang yang aku sayang walaupun tak sampai satu hari...That moment yang aku dan si dia tidak akan dapat lupakan...

Orait...Sekarang dah hari ke 8 Aidilfitri.Okay..Raya ke-3 dan ke-4 aku pergi ke bruney.Dah besar ni pun dapat 'duit raya'.Alaa...malunya,macam budak-budak aje dapat 'duit raya'...Nak kata,cukup la reload sebulan untuk handphone itu..Haha...Tidaklah banyak sangat gambar potrait untuk diabadikan dalam blog yang serba kekurangan ini.Sebenarnya,aku baru merasakan masa yang sangat kekurang setiap hari,24 jam sekarang tidak berasa berlalu dan terus berlalu.Masa yang diluangkan sekejap cuma..Ntah kenapa raya kali ini agak cepat pantas berlalu.Mungkin tiada lagi kemeriahan di Aidilfitri?atau raya kali ini diadakan dalam suasana sederhana kerana selsema setan babi itu atau kemelesetan ekonomi dunia?Menurut theory pakar ekonomi,kegawatan ekonomi akan berlaku sekitar sepuluh tahun akan datang dari kegawatan yang berlaku.Sebagai contoh kegawatan ekonomi 1998 berlaku selepas 10 tahun iaitu 1987 atau 1988.Walaupun aku bukan pakar ekonomi,kita mesti tambah pengetahuan am.General Knowledge.Walaupun aku bukan pandai sangat.Hidup ini tak perlu bijak tetapi pandai mengawal keadaan atau sesuatu.

Lihatlah orang yang berjaya kaya raya,keputusan akademik mereka bukanlah apa sangat cuma mereka pandai mengambil peluang untuk berjaya walaupun tanpa akademik.Hidup ini adalah theory sahaja,kita yang akan mempraktikkannya..

Gambar-gambar di atas menunjukkan suasana hari raya di Bruney bersama keluarga dawooz.Kami berkonvoi dengan 10 buah kereta yang dipenuhi 4-5 org satu kereta.Tahun ini merupakan hari raya yang pecah rekod keluarga kami apabila 10 keluarga berkumpul pada sesuatu masa yang mana pada ketika dulu agak susah untuk bersatu bersama akibat ada pakcik-pakcik aku yang takdapat cuti raya panjang.

Buat yang tersayang,
Thank kitak coz spend masa ngan kamek walaupun cuma seketika jak.btw,im happy with u sayang..Dunt worry,next time raya kita spend la masa lamak-lamak gik kan.Dahla kitak ya cuti kejap alu bah.aiyo...Susahnya mun blaja jauh cuti kejap jak.Xpa la..Its your future so go ahead dear.I know that U know me well more than others people know me.Xada pa yang dapat ubah kamek pun.Hope u so ...Btw,kamek sayang kitak k.Kmk tauk ada boys yang stalking on you,i know that,watchout,be carefull sayang.Jgn dilayan gilak.Kamek xmok la mentioned sapa2 di ctok,tp pastinya akan tau..Aku peduli ape beb..

P:S Aku tak peduli post yang last dibawah sekali agak kejiwangan but ini aku punya blog,its up2me mau update ape ek.

0 Response to "Dawooz:Suasana Raya..."

Total Pageviews

Powered By Blogger