Pengikut Setia

Blackberry Bold 2 aka 9700 on my hand.

Salam blogger sekalian,

Hari ini 27 ramadhan bermakna tak lama lagi raya aidilfitri akan menjelma .So apa macam persediaan korang semua ek?Dawooz ala kadar je..cuti raya pun pendek je..Dalam seminggu aje cuti nanti,dalam raya ke-empat sudah balik ke politeknik.Kali ini raya paling pendek dirasai :) tapi takpe sebab menunaikan tanggungjawab belajar kan ...

Lagipun,insya-Allah tiap tahun akan kita menyambut raya kalau umur panjang.Tapi study hanya sekali dalam masa tertentu..Tak mungkin boleh ulang lagi menuntut ilmu,hee..mengerepak sekejap yea...

Nyway,berbalik kat post kat atas tu.Dawooz dah guna BB Bold 2 dalam masa 6 bulan dah dan agak berpuas untuk ber-facebook,ber-bbm,dan juga ada Instant Messanger macam Yahoo Messenger,Google Talk dan juga MSN

Dawooz amik Blackberry Internet Service atau BIS yang menggunakan plan telco digi yang agak murah yang itu RM 25 sebulan bersamaan RM 0.98 sen sebulan je.Kalau korang ada blackberry dah boleh la bertukar guna line digi ..Sebab rasanya line digi ni agak murah dan berbaloi-baloi.Korang bleh la usha kat link digi blackberry ni.

Mula-mula dulu dawooz pakai plan BuddyBerry dari digi jugak rm1 satu hari..Agak mahal setelah dikira-kira sebulan dekat rm30 .Tapi plan baru digi ni best sangat..rm25 sebulan untuk unlimited BlackBery service termasuk la bbm,fb,ym dan bb apps yang lain macam Foursquare kan.pastu,dawooz amik la plan yg rm25 sebulan agak murah dan berbaloi untuk duit..Worth for money la orang putih kata..

Dan screenshoot dibawah pun detail pasal Enjoi Berry dari plan digi..

Sekarang ni aku bahagia guna digi+Blackberry .Dapat la aku berhubungan dengan yang tersayang nun jauh di sana.Dengan adanya Blackberry,aku dapat berhubung selalu dengan si dia.Boleh dikatakan 24/7 la aku boleh chatting dengan si dia.

Sekian dulu aku punya penulisan ala-ala kebosanan.Korang tak nak pakai blackberry ke?ehem2..hehe..


Kenapa aku menghilang dan TErrr....


Wah...pagi-pagi macam ni dawooz takboleh tido..terbangun daripada lena..Ahh..kenapa tido awal sangat semalam? Bisikku sendirian.Terbangun daripada tidur dawooz terus menekan switch laptop .Nak update blog? yeah...dah berkurun lamanya dawooz dah tak update blog kesayangan ini,


Sebenarnya dua tiga hari ini dawooz agak dalam keadaan yang kurang menyihatkan walaupun dawooz sememangnya sihat sangat.Dawooz demam dan batuk-batuk.So,tu lah pasalnya dawooz jarang nak update blog .Tambah pula,hari-hari keja dari pukul 7 pagi sampai 4.30 petang.


Kerja yang sebenarnya dawooz nak habiskan intern untuk politeknik selama 5 bulan.Dawooz praktikal dalam bidang oil and gas,sebenarnya agak mencabar iman jugak lar.First day datang praktikal just lapor diri kan supervisor.Second day praktikal,dawooz dapati apa yang dibelajari kat politeknik langsung sedikit digunapakai.Benalah kata orang,belajar tinggi-tinggi nak dapat sekalung ijazah je.Tapi dalam real life experience as worker tu kena ada kot bagi lepasan graduan.Sebabnya,hanya 1 per 10 je apa yang dibelajar akan dipraktik kat tempaat kerja..As my 2 cent jerkk la..


Dawooz pun agak kurang sihat sebab selalu pergi site dan berpanas.Kalau hujan mesti semua kerja dihentikan di site.Bytheway,dawooz agak happy.Rasa rindu kang kalau terpaksa berhenti praktikal.Sebabnya dawooz suka sangat ikut abang-abang technician yang memang banyak bagi ilmu dalam bidang Mekanikal .




Akan bersambung lagi nanti untuk post akan datang.. hehe..Dawooz just nak update serba sedikit je.

McProsperity Chicken Burger...Nyumm...Nyumm..



Hey semua..selamat pagi ek..Semalam dawooz balik keja ..Opss temporary keja ek.Sebabnya dawooz berkerja untuk fulfill internship lar...hehe..Balik dari keja tu..dawooz lapar sangat ..So pergi la drivethru katMcDonald...Dawooz tersangat lapar tahap melaun dah..ahaha..
So secepat mungkin order McProsperity.Nilah antara perbualan aku dengan kakak mcD tu.


Tukang order: Good aftanoon sir..Can i take u order?
Pelapar : McProsperity with McFizz 1 set .
Tukang order:That all sir?
Pelapar : That all ..Im hungry(huaaa...sekadar lakonan).
Tukang order: RM16.50 sir.Please pay infront.
Pelapar : Alright.
Selepas bayar tu aku move on ke counter depan tuk amik order yang aku telah buat.Aku suka gak order McD drivethru ni sebabnya service diaorang memang cepat dan pantas.memang la agaknye ek..Kan fast food so fast service la..hehe..tp mcD ni agak mahal kot tetapi sedap gak la...

Aku suka minum mcFizz nie..Tapi agak mahal la yang berharga rm4.20 dah masuk gomen tax..hehe..Tapi rasanya macam orange juice campur minuman bergas la jugak.Rasanya macam nak order lagi satu..hehehe...


Nilah kotak Chicken Prosperity Burger yang comel gitu tapi padat isinya di dalam.Hehe.Gebu pulak tu burgernya..hehe..Sebab sangat terasa empuknya bila dijamah.
Haa...ini pulak isi dalam kotak..nyum..buat perut terasa nak cepat-cepat menjamah segera mungkin...hehe..


Haa..ini plak gambaran sebenarnya burger ni..nyam..nyam..hehe...
Ni plak twister sedap dimakan waktu panas je..Macam frenchfries la jugak..

Hmm..Dawooz takde lain nak update lain..hehe..Kalau ada dawooz update la..

Total Pageviews

Powered By Blogger