Pengikut Setia

Kenangan di Sekolah Menengah Merbau

Hari ini kita berjumpa lagi..
Tiada apa yang aku nak katakan selain kenangan di usia belasan tahun yang sekolah di SMK Merbau,Miri.Mungkin ada yang belum mengetahui lagi sekolah itu berada di mana..
Tentunya sekolah aku sebelum aku berhijrah ke SM TEKNIK MIRI.

SMK MERBAU tempat pertama aku jejak semasa berada di Tingkatan 1.Memang mula-mula nampak agak noob(Seperti orang bodoh) namun dah lamak-lamak kit baruk la ku nampak sekolah ya sebenarnya nang best.

Banyak alu kenangan semasa berada di Tingkatan 1 sehingga Tingkatan 4(awal tahun) sebelum aku berpindah ke SM TEKNIK MIRI.Ya..Memang dawooz akui masa kat sekolah SMK Merbau lebih baik daripada SM TEKNIK.Bukannya bermakna di SM TEKNIK MIRI dawooz(dauz) tidak happy langsung cuma mungkin keadaan.
Bayangkan dalam masa 2 tahun mengejut terus menghadapi peperiksaan Awam,SPM.Mana mok menyesuaikan dirik lagi,mok fokus belajar lagik,dan macam-macam lagik.

Cikgu yang aku ingat masa di SMK MERBAU tentunya Cikgu Ung.Sapa sik kenal cikgu disiplin ya.Memang orang ramey padah nya temming la apa la.tapi kat luarnya memang macam cikgu juak.Nya bertegas tentu ada sebab bah.Yalah.Tauk2 jak olah(perangey) kita tok nak.Nang deras laaa haha..

Aku xtauk gney mok padah gik..SMK Merbau tetap menjadi kenanganku.Kenangan Geng Bas Sekolah aku pun xkan dilupak cuma mok carik cdak ya lah susah kit.Maklumla miri tok walaupun orang kata xbesarney tapi mun mok bercarik sehari pun lom habis mok2 setahun pun belum tentu..

Tapi yalah,aku susah mok padah..Zaman PMR pun dah berlalu aku dapat 3A 5 B.Hidup ku dengan peperiksaan nang xjauh dari angka 3.UPSR dolok pun 3A 2B.
P SPM tok ntah la kowh...
jangan jak semua 9G dah la..ya nang ku xmok bah..P addmath ku ada la ciri2 ya dah hehe

0 Response to "Kenangan di Sekolah Menengah Merbau"

Total Pageviews