Pengikut Setia

Dawooz:Berfikir.Sejenak.Renungi Diri.

Sekarang pukul 1035 bertarikh 23062009 sekali lagi aku akan update blog ini dengan penuh nada-nada kebahagian berbaur bacang dengan bau kesidihan juga merentas perasaan rindu lalu tuntas kepada perasaan gundah gulana.Hanya sepoloh hari sahaja aku akan berada di rumah aku sendiri dan selepas itu aku akan melalui alam keasramaan bukannya alam asmara itu :D

Pagi tadi dalam kegelapan subuh aku pun pergi ke dapur untuk breakfast dan aku hanya makan bijiran nestle.Kegemaran beta :).Arghhh kemungkinan besar kat politeknik itu juga makanan harian aku kat sana.Alamatnya memang kurus la aku kat sana nanti.Dan makanan paling mahal semasa di Politeknik Mukah juga adalah Maggie Mee :D..Malah dimana sekalipun,pelajar tetap akan makan maggie hari2.Sudah menjadi menu kebiasaan :).

Kenapa ya?
Sebabnya maggie adalah makanan paling murah,sedap dimasak dan cepat itu yang penting.
Tetapi kesannya sendiri mau ingat.
Renungkan lah.

Yummy :D

Renungkan seketika....
10 tahun akan datang apa yang korang akan buat?
3 tahun akan datang korand sudah dapat diploma?
5 tahun akan datang korang ada degree?
7 tahun akan datan....bla..bla...bla..

Jika tiada ibu bapa korang dapat hidup?
Jika tiada pelajaran korang dapat survive?
Jika korang dah kawin ko nak bg isteri makan apa?

Arghh....
Sebelum 18 tahun,ingatkah dulu
zaman kanak-kanak kalian?
main gasing,bayblade,
semasa sekolah rendah ingatkah kalian main guli bersama,beli aiskrim dooposen sama2..?
Ingatkah kalian masa rehat sekolah rendah berlari-lari main jadi?
ada yang bergaduh bawa geng..budak-budak katakan..belum sunat lagi :)

Ternyata ungkapan orang putih sweet18 itu hanyalah khayalan yang bebas sahaja.Aku lebih gemari zaman kanak-kanak,tidak perlu risaukan apa-apa,tidak perlu bingung masa hadapan arah tuju kehidupan.Zaman kanak-kanak iaitu perkembangan minda.Alangkah baik kalau aku balik ke zaman silam arghh..mustahil.Mustahil untuk itu berlaku.Zaman ketika aku masih belum lagi matang untuk memikir baik buruk.Ya,minta sahaja duit dengan ibu bapa,"mak,singgit k meli aiskrim"Tapi sekarang,"perlu pergi belajar,belajar untuk masa hadapan.".Dalam masa 6-7 tahun akan datang,tiada lagi duit daripada ibu bapa,itulah kita.Masa kecil-kecil minta duit.Bila sudah kerja kita perlu bagi ibu bapa duit juga :) pastu anak-anak kalian juga serupa dengan korang,"pak duapoloh ringgit pak,k reload".Maklumlah anak-anak sudah modenisasi belaka,sampaikan RM 10 pun tidak bernilai sekarang untuk dibawa ke pasar :)

Teringat aku sewaktu kecil dahulu,selalu beli burger,kalau siapa orang piasau jaya.miri.tauklah sapa jual burger kat phase 1 cina mata sepet ya tapi masuk islam coz nya kawen ngan pompuan melayu.Selalu order burger kat rumah ya,kalau sik chicken burger,egg benjo ya nang selalu la..sampai sekarang masih lagi aku beli burger kat sana.tapi kadang-kadang je lar....
Sampai satu tahap,si penjual burger juga tahu menu pesanan aku yg wajib,chicken egg burger:)

Sewaktu zaman kecil aku tidak aktif seperti anak-anak yang lain,berbasikal sini sana,berlari-lari anak bermain jadi,bergaul ada geng..tapi itu aku mengaku ada lah..:)..Oleh sebab,aku ada asma jadi aku tidaklah seaktif kanak-kanak lain.Dulu,aku berlari sikit aje semput,kena debu asap pun boleh asma.Sekarang masih juga semput-semput tetapi tidaklah seperti dulu.Kalau dulu budak-budak SK ANCHI dan SMK Dato PERmaisuri memang terkenal dengan perangai masing-masing.Perangai buruk.Masa nak dekat UPSR pun sempat lagi escape,manakan tidak zaman kemuncak Counter-Strike main kat cyber cafe,sanggup tak makan biar main sejam rm2 .heheh....ingat aku lagi kawan-kawan mereka yang sanggup escape kelas petang..Haha..memang memalukan dan melucukan gelagat kami ketika itu.

Tapi bila sudah meningkat dewasa,masing-masing sudah besar,ada juga kawan yang sudah aku lupa dan juga ada juga yang aku ingat antaranya awang cabikmotion,sadam,mamat,cdak marul-mirul,asyraf,zami,nasrul,iqram pondan dato(sori..byk ilak iqram.) dan ramey gik lah....cney takorang kawan-kawan?Aku terus mencari dan akan mencari.Aku sik lupa kawan cuma kita tok makin besar rupa fisikkal pun dah membesar,masing-masing ada gerek,ada yang berjaya nun di menara gading ada juak yang lingkup nun di bilik besi penjara dek perbuatan masing....

Part two akan bersambung kemudian..Panjang lagi sebenarnya penulisan aku kali ini..

Nota Kaki:Sayang,kmk rindu ktk ba :(







0 Response to "Dawooz:Berfikir.Sejenak.Renungi Diri."

Total Pageviews

Powered By Blogger