Pengikut Setia

DawOoz:Politeknik Mukah.Aku akan menuju ke situ.

Aiyo...Semalam kawan-kawan telefon dauz..Semua tanya,

"dapat poli tek??"
"cney??"
"Mukah ka"

aduh semua soalan sebegitu rupa menyelubungi aku..Semua hantar message yang ntah apa-apa.Aduh aku kena kat poli mukah.Tempat yang aku dah jamin 1000% akan pergi.Alangkah berat kaki ini untuk berjumpa lagi dengan para senior teknik Miri yang terdahulu.Tapi best jugak aku boleh belajar dari mereka-mereka yang HEBAT.

Aku boleh hidup di Mukah yang tempat yang terpencil tanpa Pakson,Imperial Mall mahupun Boulevard namun aku tidak boleh hidup tanpa Internet dan HANDPHONE.Mudahan sana ada line yang cukup hebat.

Namun satu yang aku khuatiri iaitu Jauh.Jauh daripada keluarga.Jauh dari kehidupan Kota Miri.Namun itu yang aku mahukan sebenarnya.Ketenangan jiwa belajar di tempat yang sunyi hutan nun di sana.

Alangkah boringnya aku dapat di Mukah.Namun aku harus biasakan diri di tempat orang.Di kala semua itu serba baharu bagi aku.Yang aku mungkin pertama kali aku berjauhan dari kedua ibu bapa ku untuk tempoh yang agak lamak iaitu kira-kira #3 tahun untuk mendapatkan segulung diploma.Dan mungkin pada umur aku 21 tahun aku menamatkan pembelajaran aku.
Aku sudah punyai rancangan tersendiri.Iaitu bekerja dengan segulung diploma.Tetapi separuh lagi hati aku ingin melanjutkan terus ke Ijazah Sarjana Muda Mekanikal,itu semua terpulang kepada rezeki aku masing-masing.

Dan ramai lagi kawan aku yang dapat politeknik mukah ini.Aku akan teruskan pembelajaran ku.

Arghhh....mulai esok aku akan buat persediaan rapi lagi untuk pergi ke Poli Mukah.

Nota Kaki:Aku sedang menunggu tawaran rayuan maktab juga :)

2 Response to "DawOoz:Politeknik Mukah.Aku akan menuju ke situ."

  1. tahniah daus! ko nang kacak la.. ensem~! hahahaha!

    tahniah la daus!! ko nang kacak... ensem~!!

Total Pageviews

Powered By Blogger