Pengikut Setia

Dawooz : Blogger Terpinggir

Salam..Agak-agak dah nak masuk tengah hari dah ni..Tak lama lagi,aku akan menunaikan praktikal iaitu bermula 29 November 2010 sehingga 29 April 2011.Budak-budak polytechnic biasa la kalau diploma semester ke-4 dah memang masuk praktikal kalau takda yang repeated subjek la..

Bytheway,laa ni baru aku perasaan sesuatu,selama dua tahun ni aku blogging tak pernah intro sape pemilik blog ini.Sebenarnya blog ini bukanlah blog asal aku.Asalnya,aku blogging kat blog satu lagi,terlalu panjang sangat dier punye url dan aku lupa sudah dier punya password.Baiklah,tak salah kan aku re-intro blogger ni kan?hehe.Aku intro tentand diri saya yang biasa2 je k.Takdela details sangat..hehe..

Nama : Muhammad Firdaus
Umur : 19 tahun pada tahun 2010 (Mude lagi..)
Asal : Miri,Sarawak.
Status : Belum jadi laki orang tapi dah berpunye...
Makanan kegemaran : Nasi Ayam dan Soto
Minuman Kegemaran : Teh O Ais dan Milo Ais
Cita-cita : Jadi orang cukup la tu..
Perangai yang tak baik : Banyak kot..hehe..
Perangai Baik : Tak suka tengok orang lain sedih,suka buat happy2 je,tak suke
menggatal,setia orangnye..hehe
Niche blog: Blog ini sebagai blog personnal ditambah dengan informasi semasa.dan juga ilmu pengetahuan.
Contact : Contact je gune blog,kat ruang chatting boleh juga.
Apapapun,ni intro yang tak sangat detail la.Aku merupakan penuntut Politeknik Mukah Sarawak intake JUlai 2009.Aku ambil course Diploma Kejuruteraan Mekanikal sebabnya aku nak teruskan bidang yang aku ambil kat Sekolah Teknik Miri,Sarawak.Sekarang ni dah tukar nama dah,Sekolah Vokasional balik.Macam zaman-zaman bapa aku dulu.

Sebenarnya,aku amat berminat dengan perniagaan Internet ini.Cuma tulah,masa yang tidak mengizinkan aku untuk membuat benda yang aku minat.Kalau dekat rumah sendiri boleh la jalankan bisnes Internet.Tetapi kalau dok kat hostel/asrama,mau taknye cari line internet.Guna broadband pun lambat.Macam mana nak upload file pakai ftp ..Merepek pulak..

Dulu aku ada buat service bina blog standalone menggunakan platform wordpress.Dapat la jugak 2-3 projek bina blog untuk orang.Sekarang ni,aku dah kurang ingat dah.Ni haaa kena reformat balik otak ni.Memang aku minat bab-bab menyusahkan diri buat service ini.Sebabnya bukan keputusan yang aku puaskan,tetapi hasil usaha yang dilakukan.Orang kata,pengalaman mengajar kita lebih matang.

Jadi aku rasa insyallah lepas aku study,aku nak buat part-time bisnes Internet.Tak susah,cuma perlukan modal dan masa 3-5 jam sehari kalau betul-betul minat.Aku nak fokus kan pengajian aku dulu sebabnya tak nak la repeat subjek.Kan tambah masa aku kat Politeknik tu..

P/S: Sesape nak exchange link meh la kita bertukar link..Selamat berkenalan.

6 Response to "Dawooz : Blogger Terpinggir"

  1. eZad niMo says:

    sebelum dirik d teknik, skolah ne dolok? (temuramah tuan umah, haha)

    Dauz says:

    saia sekolah merbau..kenak??
    adohh..temuramah dipersilakan ekk...hehe

    eZad niMo says:

    oo, merbau. xda, tyk jk. ingat tek sama skolah ka, hehe~ =P

    dawooz says:

    owh..
    ok..ktk skolah ney tek??ermm

    eZad niMo says:

    kmk miak lutong.

    dawooz says:

    ohhhh duhall...
    miak ;lutong??
    batch bila??tua gik ktk kali nak :D

Total Pageviews

Powered By Blogger